Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 14.12.2018, 22:07

Меню сайту
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Категорії розділу
Мої статті [1]
dnz [80]
методична робота [21]
Нормативно-правова база [5]
Сторінка психолога [16]
З досвіду роботи [3]
Атестація вчителя [1]
Зовнішнє незалежне оцінювання [5]
Інформація для батьків [4]
Інформація для учнів [2]
Безпека життєдіяльності [3]
Фінансова звітність [10]
Бібліотека [5]
Гурткова робота [9]
Інформація про школу [16]
Педагогічна рада [5]
ДНЗ "Ялинка" [14]
Консультативний центр [6]
Сторінка для батьків [6]
Патріотичне виховання [5]
Гармонія руху [4]
Екологічне виховання [5]
Літнє оздоровлення [7]
Тиждень безпеки [6]
Гурткова робота [4]
Наше опитування
Чи варто оцінювати школи за результатами ЗНО?
Всього відповідей: 12
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Консультативний центр

Консультація для батьків " Поняття і значення режиму дня. Його особливості у різних вікових групах "

Велике значення для здоров'я і фізичного розвитку дітей має режим дня.

Режим дня  - це чіткий розпорядок життя протягом доби, що передбачає чергування неспання і сну, а також раціональну організацію різних видів діяльності. Правильний, відповідний віковим можливостям дитини режим зміцнює здоров'я, забезпечує працездатність, успішне здійснення різноманітної діяльності, оберігає від перевтоми. 
 Фізіологічною основою, що визначає характер і тривалість діяльності, є рівень працездатності клітин кори головного мозку, тому так важливо не перевищувати межу працездатності центральної нервової системи, а також забезпечити повне функціональне відновлення її після роботи. Ступінь морфофункціональної зрілості організму, визначає зміст режиму дня і тривалість основних його елементів, серед яких виділяють наступні: 
 - сон; 
 - перебування на відкритому повітрі (прогулянки); 
 - виховна і навчальна діяльність; 
 - ігрова діяльність і заняття за власним вибором (читання, заняття музикою, малюванням та іншої творчої діяльністю, спорт); 
 - самообслуговування, допомога родині; 
 - прийоми їжі; 
 - особиста гігієна. 
 Сон  забезпечує повне функціональне відновлення всіх систем організму. Фізіологічна потреба у сні дітей різного віку залежить від особливості їх нервової системи і стану здоров'я. У дошкільному періоді обов'язковий як нічний, так і денний сон, незалежно від того, відвідує дитина дошкільний освітній установа, групу короткотривалого перебування чи ні. Повноцінний нічний сон важливий і для дошкільнят, і для школярів. 
 Дитині до 5 років належить спати в добу 12,5-12 годин, в 5-6 років - 11,5-12 годин (з них приблизно 10-11 годин вночі і 1,5-2,5 години днем). Для нічного сну відводиться час з 9-9 годині 30 хвилин вечора до 7-7 годині 30 хвилин ранку. Діти-дошкільнята сплять вдень один раз. Укладають їх так, щоб вони прокидалися в 15-15 годин 30 хвилин. Організовувати денний сон пізніше недоцільно - це неминуче викликало б більш пізній вкладання на нічний сон. Шестигодинне неспання у другій половині дня - це якраз той проміжок часу, протягом якого дитина достатньо награється, щоб відчути потребу у відпочинку. 
 Перебування на відкритому повітрі  (прогулянки) - найбільш ефективний вид відпочинку, обумовлений підвищеної оксигенацией крові, заповненням ультрафіолетової недостатності, дозволяє забезпечити загартовування організму і збільшення рухової активності. Особливо важливі прогулянки для дітей дошкільного віку: взимку не менше 4-4,5 годин, а влітку по можливості весь день. Прогулянка не проводиться при температурі повітря нижче -15 В° С і швидкості вітру понад 15 м/с для дітей до 4 років, а для дітей 5-7 років при температурі повітря нижче -20 В° С швидкості вітру більше 15 м/с (для середньої смуги). 
 Виховна і навчальна діяльність. 
 При побудові раціонального режиму занять слід враховувати біоритми функціонування організму дитини. У більшості здорових дітей найбільша збудливість кори головного мозку і працездатність визначаються в ранковий період - з 8:00 до 12:00 години й вечірній - з 16:00 до 18:00 годин. 
 Програмами навчання і виховання в ДОП передбачаються розвиваючі заняття. У молодшій групі тривалість занять складає 10-15 хвилин (10 занять на тиждень), у середній групі (4-5 років) - по 20 хвилин (10 занять на тиждень), у старшій групі (5-6 років) - два заняття на день по 20-25 хвилин з перервою 10 хвилин. В підготовчій групі (6-7 років) - 3 заняття в день проводяться по 25-30 хвилин, набуваючи характеру навчання. Гігієнічними дослідженнями показано, що заняття з розвитку мовлення, навчання грамоті, математиці, ознайомленню з навколишнім світом більш утомливі, ніж ліплення, малювання, конструювання. Фізкультура і музика (динамічні заняття) зменшують або знімають стомлення. 
 Одним із засобів фізичного виховання є правильне проведення режиму, складеного для кожної вікової групи дітей з урахуванням їх психофізіологічних особливостей. Якщо режим здійснюється правильно, то діти спокійні, активно займаються, грають, добре їдять, швидко засинають і міцно сплять, прокидаються бадьорими і веселими. 
 У режимі дня кожної вікової групи зазначено приблизний час, протекающее від включення першої дитини в даний режимний процес до його закінчення останньою дитиною. 
 Чим менший вік дітей, ніж менш вони самостійні, тим важливіше зберігати принцип поступовості при проведенні всіх режимних моментів. 
 Важливо вносити сезонні зміни в режим дня. У програмі запропоновані режими як для холодного, так і для теплої пори року. 
 У зимовий час у зв'язку з особливостями погоди і великим числом занять з дітьми дещо скорочується перебування дитини на повітрі протягом дня. 
 Тому особливого значення набуває прогулянка, яку вкрай важливо проводити систематично не менше 2 разів на день. Влітку і в інші теплі періоди року збільшується щоденна тривалість перебування дітей на свіжому повітрі, так як число занять скорочується до одного і майже всі режимні процеси по можливості проводяться на ділянці. Більшість занять з дітьми - фізкультурні, музичні, по ознайомленню з навколишнім і т.д. - також слід проводити на свіжому повітрі. 
 Для того щоб прогулянка була не тільки корисною, але й цікавою, слід правильно планувати її зміст: проводити рухливі ігри, спортивні розваги, знайомити дітей з навколишнім, з природою, з роботою дорослих на ділянці, на вулиці, залучати дітей до посильної для них роботі в саду, виходити па екскурсії за межі ділянки і т.п. 
 При здійсненні режиму слід забезпечити своєчасну зміну видів діяльності дітей. 

 Плануючи роботу, вихователь передбачає, щоб заняття, на яких діти рухаються мало (по розвитку елементарних математичних уявлень, малювання та ін), змінювалися фізкультурними і музичними заняттями. При виникненні у дітей ознак втоми (порушення, неуважність, рухове занепокоєння і т.п.) проводиться фізкультурна хвилинка. 
 У періоди часу, що відводяться в режимі для самостійної діяльності дітей, велика увага приділяється забезпеченню їх рухової активності. 

Категорія: Консультативний центр | Додав: nekrasove (12.02.2018)
Переглядів: 64 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Корисні посилання

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz